5/31/2011

i'll never know if i don't go and see what's on the other side

Huoltoaseman tiskillä seisoo mies joka tilaa kahvin ja iltalehden. Sen kädestä tippuu kolikko kilisten lattialle, ja kun kukaan ei huomaa, minä kyykistyn ja sujautan euron taskuuni. Sillä saan ostettua kullalle kauniin postikortin, jonka voin kirjoittaa täyteen rakkausrunoja ja lämpimiä sanoja.

Peruskoulu on ohi ja voin huoahtaa helpotuksesta. Tänään tein viimeisen kokeen, viimeisen asian joka minun piti tehdä päästäkseni luokalta. Todistus tulee postissa ensi viikolla tai sitä seuraavana. Minulla on koko kesä aikaa kerätä voimia lukiota varten, ja siellä voin aloittaa lähes uuden elämän, löytää uusia ihania ihmisiä ja sivistää itseäni. Tuntuu paremmalta kuin pitkään aikaan, pääsen tästä kaikesta vanhasta paskasta eroon.

9 kommenttia:

Entisen elämän orja kirjoitti...

Pakko kommentoida että aika säälittävää touhua tuolta anonyymilta kommentoijalta. Hohhoijaa. Jätä hänet omaan arvoonsa, kuten varmaan teetkin.
Mukavaa että saat todistuksen! Niin kuin sanoit nii taakse jäänyttä aikaa tuo yläaste, lukioon uusia tuulia etsimään.
älyttömän ihanaa alkavaa kesää sulle! :>

Eris Von Sin kirjoitti...

Olen samaa mieltä kuin kissakala. Anonyyminä ja vielä tuohon sävyyn kommentointi tosiaankin kertoo ihmisen psyykkisen kehityksen tasosta. Tuo on jo jotenkin säälittävää suoraan sanottuna enkä ymmärrä kommentoijan, sinulle tutun ihmisen motiiveja sanoa noin. Olet kuitenkin harvinaislaatuisen fiksu tämän asian suhteen !

Paljon onnea peruskoulun läpäisystä ja onnea myös jatkoon ! ♥

Anonyymi kirjoitti...

olen seurannu blogias jo muutaman kuukauden. kirjoitat kauniisti ja taitavasti. joihinkin teksteihisi pystyn samaistumaan jonkinverran. jatka ihmeessä kirjoittelua! - nimittäin osaat sen.

lumia kirjoitti...

kissakala: Kiitos kovasti ja hyvää kesää sinullekin! Joo, voit viimeisistä kommenteista huomata, että eräällä ei tunnu olevan kunnollista elämää kun se jaksaa etsiä minusta, vanhasta mitättömästä luokkakaveristaan, joka ei ole tehnyt hänelle mitään, vikoja.

Eris: Kiitos ♥ Todellakin, en oikein ymmärrä, miksi kukaan voi vajota noin alas vain tehdäkseen jollekulle selväksi, että ei pidä tästä.

Anonyymi: Kiitos sinulle, ihana saada kannustavia kommentteja :)

anonyymi: Voisitko lopettaa tuon kiroilusi, että päästään enemmän asialinjalle, en oikein tuollaista tekstiä edes osaa ottaa vakavasti. Ajattelet kyllä asioita aivan liian mustavalkoisesti. En ole missään vaiheessa sanonut, että mun masennukseni olisi teidän syytä, se ei ole kenenkään syytä, ei syövänkään löytyessä aleta etsiä syyllistä. Mutta ihan samoin kuin syyllistät minua analysoimisesta, sinäkin väität minusta asioita, joille ei löydy kunnon perusteita ja vaikka et tunne minua, väität mielenterveydessäni olevan jotain vikaa. Ehkä minulla ei olekaan mitään mielenterveydellistä häiriötä, siksi kukaan läheisistäni ei asiaa ole alkanut miettiäkään. Ihminen saa haaveilla ja kirjoittaa vertauskuvallisesti, ei se tarkoita että mulla olisi jokin sairaus.
On totta, etten tunne Matiasta erityisen hyvin, mutta on vaikea sulattaa sitä, että joku väittää sellaisen ihmisen olevan kaksinaamainen. No, asiahan ei kyllä minulle kuulu. En katsonut kovin tarkasti, kenet kavereistani poistan ja kenet en, ajattelin paremmalla ajalla eli kesäloman aikana poistaa loputkin turhat tyypit fb-kavereistani. Luokaltani halusin poistaa ihan kaikki paitsi Viivin, haluan todellakin irtautua peruskouluajoista kunnolla kun aloitan lukion. Jos Matiasta harmittaa että poistin hänet kavereista, mikään ei estä laittamasta kaveripyyntöä tulemaan. Näin outsiderina en todellakaan tiedä, kuka minusta puhuu pahaa ja kuka ei, enkä ole niin stalkkeri että haluaisin ottaa asiasta selvää, siksi kaverilistallani voi olla joitain ihmisiä, jotka eivät minusta pidäkään. Mutta se on heidän ongelmansa, että eivät minua poista kaverilistaltaan. Ja mistähän sinä tiedät, ketä en tunne ja kenet tunnen, ja miksi stalkkaat fb-kavereitani. En oikein ymmärrä mielenkiintoasi asioitani kohtaan.
Jaa, en kuule ole stalkannut blogiasi lainkaan, ei minua pätkääkään kiinnosta, silloin ensimmäisen kommenttisi jälkeen kävin vain katsastamassa sieltä, että tiedän varmasti, kuka minulle kirjoitti. Eikä minua kiinnosta enää analysoida henkistä puoltasi, sen kun olen kauan sitten huomannut olevan puutteita täynnä.
Ja sinäkö todella tunnet "todelliset puoleni"? Jassoo. Luulen, että teet vain itsesi naurettavaksi kaikkien lukijoiden edessä tällä haukkumisellasi.
Vielä tuosta kiltteydestä, olen kyllä hyvin herkkä ja kiltti ihminen mutta viime aikoina olen oppinut pitämään myös puoliani, siitä iso kiitos tyttöystävälleni. En halua enää ihmisten kävelevän ylitseni. Kiltteys ei sulje pois sitä, etteikö osaisi olla myös lojaali omille näkökannoilleen ja puolustaa niitä.
Omalta osaltani aion lopettaa keskustelumme tähän, en aio vastata enää yhteenkään viestiisi enkä muutenkaan olla kanssasi tekemisissä, ja toivon että valitset saman tien. Vai mikä pakko sun on vainota minua, stalkata blogiani ja arvostella käyttäytymistäni, mielenterveyttäni ja elämääni? Eläisin mielelläni ihan rauhassa, kiitos.

lumia kirjoitti...

Ai niin, vielä yksi juttu: kuten sanoin, olen ehkä vähän liiankin herkkä, ja teidän luokan jutut, Timon ja Benin ja monien muidenkin, ovat kyllä suoraan sanoen vajaaälyisiä ja törkeitä. Alati dissaaminen vaikutti masennukseni kehittymiseen hyvin paljon, koska pidin luokastani ennen kuin minua alettin syrjiä ilman mitään syytä. Onko oikein dissata toista lihavaksi, nörtiksi, toisten asioihin sekaantujaksi, käyttää kirosanoja ja muutenkin vetää toisen itsetunto hyvin matalalle? Kuten me kaikki tiedetään, koulukiusaamisella voi olla pahoja seurauksia. Välitähän nämä terveiseni kavereillesi.

Anonyymi kirjoitti...

Eikös kohta ala mennä vähän kumminkin päin nettikiusaamisen piikkiin?
Ihmettelenpä vain näitä viimeisimpiä kommentteja lueskellessa...

lumia kirjoitti...

Anonyymi: Juups, siksi sanoinkin edellisessä kommentissani että lopetan keskustelun tuohon, minua ei kiinnosta väitellä enää hänen kanssaan.

Elina kirjoitti...

On se kumma, ku ihmiset tulee kauheen negatiivisia asioita jakamaan tänne.. Mä en haluu sanoo muuta ku jakselemisia sulle! Kirjotat kauniisti (:

lumia kirjoitti...

(Haluan anonyymin miettivän tätä asiaa: Meille kaikille on koko yhdeksänvuotisen peruskoulumme ajan sanottu, että kiusaajia ovat myös ne, jotka katsovat vierestä kun jotakuta kiusataan. Siksi olen aika katkera koko luokalleni, kukaan ei tehnyt mitään, vain Hanna yritti silloin tällöin puolustaa. Saatoin vaikuttaa siltä, etteivät sanomisenne loukanneet minua, mutta kyllä ne kirpaisivat ja syvältä. Eikä kellekään kiusatulle ole oikeutta sanoa: "hah, oot tyhmä kun otit noiden sanomiset tosissaan, ei tosta voi loukkaantua".)

Melli: Kiitos kovasti :)